Mogłoby się wydawać, że obecnie reklama w internecie ma największy sens. Jednak prasa również ma dużą siłę oddziaływania na czytelników, wciąż będąc wiarygodnym źródłem informacji. Czy w związku z tym w obecnych czasach warto inwestować w reklamy prasowe?
Najpopularniejsze rodzaje reklam w prasie
Prasa jest dla wielu osób osobistym medium, któremu poświęcają uwagę, kiedy mają więcej czasu. Tym samym odbiorcy mogą bardziej skupić się na przekazach reklamowych. W prasie mamy często do czynienia z artykułami sponsorowanymi opatrzonymi grafikami lub logotypami. Ten rodzaj treści ma na celu budowanie wizerunku marki, możliwość przekazania odbiorcom merytorycznych informacji oraz sprzedaż (niestety trudno mierzalną). Jednak oprócz artykułów sponsorowanych gazety oferują wiele innych form reklamy. Do najpopularniejszych należą pasek z przekazem reklamowym obejmujący czasopismo, rozkładówki wewnątrz magazynu czy skrzydełka na okładce. Magazyny oferują również bardziej kreatywne formy reklamy takie jak próbki kosmetyków, zakładki czy paski zapachowe.
Jakie są zalety i wady reklamy prasowej?
W świecie marketingu mamy możliwości dokładnej personalizacji przekazów reklamowych, segmentowania i targetowania odbiorców. W przypadku reklam w gazetach równie duże znaczenie ma to, do jakiej grupy docelowej kierujemy przekaz. Prasa branżowa daje szerokie możliwości reklamodawcom, a dotarcie do odbiorców jest bardzo proste. Jedną z najważniejszych zasad marketingu jest zasada zaufania Cialdiniego – im odbiorca ma większe zaufanie do marki, tym istnieje większa szansa na sprzedaż. A reklamy w gazetach wciąż budzą ogromne zaufanie wśród czytelników. Jednak, jak każde medium, prasa nie jest pozbawiona wad. Mimo że gazety mają wierną grupę czytelników, to ich liczba spada. Odbiorcy często sięgają po wersje online lub w ogóle rezygnują z kupowania prasy.
Kiedy sprawdzi się reklama w gazecie?
Reklamy w gazetach to dobra forma promocji dla lokalnych firm, które chcą wypromować się w danej miejscowości lub regionie. Wówczas mają szansę dotrzeć do konkretnej społeczności i nawiązać relacje. Ponadto prasa jest nadal wiarygodnym źródłem informacji, szczególnie dla osób, które szukają specjalistycznych treści. Gazety są również wybierane w sposób świadomy, co oznacza, że konsumenci traktują je personalnie – daje to duże możliwości reklamodawcom, którzy chcą nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami i zaoferować im usługi na lata.