Home Inne Media Finanse Jak uporządkować papiery za pomocą teczki z przegródkami?

Jak uporządkować papiery za pomocą teczki z przegródkami?

Dokumenty papierowe, mimo postępującej cyfryzacji, nadal są obecne w wielu dziedzinach życia zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Wiedzą o tym doskonale pracownicy biurowi, sądowi, księgowi, ale i każdy, kto zawiera, chociażby umowę kupna samochodu. Dokumentów przybywa z biegiem miesięcy i lat. Jak poradzić sobie z ich archiwizacją tak, aby móc później cokolwiek odnaleźć? Znakomitym rozwiązaniem będą teczki z przegródkami.

Teczki z przegródkami – Format, rodzaje, zastosowanie

Teczki z przegródkami służą do precyzyjnego porządkowania materiałów. Wyposażone są w harmonijkowy grzbiet, umożliwiający szybkie rozłożenie i łatwy dostęp do zawartości każdej z przegródek. Ilość przekładek można dopasować do własnych potrzeb, na rynku dostępne są teczki z różną ich ilością – od 6 do 26, w formatach od A5 do A3. Każdą z przegródek można indeksować w dowolny sposób – alfabetycznie, numerycznie, tematycznie. Najczęściej wybierane teczki wykonane są z materiału polipropylenowego, co gwarantuje ich trwałość, wodoodporność i chroni zawartość przed zagięciem podczas przenoszenia czy transportu.

W biurze, na konferencji, podczas szkolenia – gdzie się przydadzą teczki?

Starannie posegregowane materiały znacznie ułatwiają codzienną pracę przy biurku. Można np. sprawy do załatwienia w danym dniu poukładać w kolejnych przegródkach teczki, co zapobiegnie przeoczeniu czegoś. Jednak teczki z przegródkami to świetny pomysł na korzystanie z dokumentów również podczas spotkań, konferencji, szkoleń, negocjacji czy wystąpień, kiedy sytuacja wymaga sprawnego odnalezienia konkretnej rzeczy. Nie trzeba wtedy tracić czasu na wertowanie całej zawartości, co mogłoby być stresujące i wywołać zniecierpliwienie u odbiorców czy rozmówców. Uporządkowanie materiałów pozwoli na płynność toku myślenia i wypowiedzi, wywołując wrażenie profesjonalizmu. 

Teczka z przegródkami w domu

Każdy z nas, nawet jeśli nie jest pracownikiem biurowym ani nie pracuje w instytucji, w której dokumenty stosami zalegają na biurkach i w szafach, spotyka się w codziennym życiu z koniecznością przechowywania i segregacji różnego rodzaju papierów. Ubezpieczenie, najem czy kupno mieszkania, dokumentacja medyczna, umowy związane z zatrudnieniem, świadectwa szkolne dzieci. Długo można by wymieniać, skąd w szufladach biorą się stosy papierów. Wyrzucenie ich może okazać się ryzykowne, gdy okaże się później, że jednak dokument jest potrzebny. Przechowywanie w wielkim kartonie jest rozwiązaniem, ale odnalezienie czegoś konkretnego będzie kłopotliwe. W domu zatem teczki z przegródkami będą również znakomitym rozwiązaniem.

Brak komentarzy

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version