Jak wzmocnić mięśnie Kegla?

0

Wytrenowane mięśnie Kegla pozwalają zwiększać satysfakcję czerpaną z seksu, zmniejszyć ryzyko wystąpienia takich dolegliwości jak nietrzymanie moczu (niezależnie od płci) czy obniżanie narządów miednicy, a także ułatwiają powrót do formy po porodzie. Odpowiednie ćwiczenia są bardzo proste i skuteczne. Aby przynosiły pożądane efekty, muszą być przede wszystkim wykonywane systematycznie. Jakie są skuteczne i proste ćwiczenia na mięśnie Kegla dla mężczyzn i kobiet?

Ćwiczenie na mięśnie Kegla – o czym należy pamiętać?

Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni Kegla są naprawdę łatwe. Możesz je wykonywać niezależnie od stanu zdrowia i sytuacji – także w ciąży. Należy jednak pamiętać o kilku kwestiach:
– regularność – aby faktycznie wzmocnić mięśnie pochwy i dna miednicy, należy trenować codziennie, minimum przez 5-10 minut,
– podczas ćwiczeń należy napinać wyłącznie mięśnie Kegla – mięśnie pośladków oraz brzucha powinny pozostać rozluźnione (wiele osób odruchowo je napina),
– nie powinno się wstrzymywać oddechu,
– nie wolno wykonywać ćwiczeń podczas oddawania moczu – może to prowadzić do zalegania jego resztek w pęcherzu, co może stać się przyczyną infekcji dróg moczowych,
– cierpliwość – pierwsze efekty będą zauważalne dopiero po kilku tygodniach.

Chcesz wiedzieć, jak ćwiczyć mięśnie Kegla? Znajdź je!

Niezależnie od płci, możesz łatwo znaleźć mięśnie Kegla i poczuć ich pracę. Wystarczy, że wstrzymasz strumień podczas oddawania moczu. Możesz wówczas poczuć lekkie napięcie w dole miednicy – to właśnie praca mięśni, których szukasz.
Co ważne, nie traktuj wstrzymywania moczu jako ćwiczenia – niedostateczne opróżnienie pęcherza może prowadzić do zapalenia dróg moczowych. Zrób to raz, by poczuć i zapamiętać pracę mięśni, a następnie trenuj „na sucho”.

Możesz także łatwo wyczuć mięśnie Kegla wsuwając do pochwy dwa palce (najwygodniej będzie to zrobić w pozycji leżącej). Następnie zaciśnij mięśnie wokół palców – to właśnie te mięśnie, których szukasz. Nie przejmuj się, jeśli ucisk będzie wydawał się słaby. Po kilku tygodniach regularnych treningów stanie się on silniejszy.

Pracę mięśni Kegla możesz także poczuć w sytuacji, w której nosisz zbyt płytko założony tampon lub kulki gejszy i odruchowo próbujesz zapobiec ich wysunięciu się z pochwy – również wtedy napinasz te partie mięśni.

Ćwiczenie na mięśnie Kegla

Wiedząc już, które mięśnie chcesz ćwiczyć, przyjmij wygodną pozycję do ćwiczeń – na początek zaleca się stanąć w lekkim rozkroku lub położyć na plecach z lekko rozsuniętymi nogami.
Napnij mięśnie Kegla, policz powoli do 5, a następnie je rozluźnij. Odpocznij kilka sekund, a następnie powtórz ćwiczenie. Wykonaj serię pięciu ćwiczeń, powtarzając ją trzy razy dziennie.
Kontroluj przy tym mięśnie brzucha i pośladków – powinny pozostać rozluźnione. Nie wstrzymuj też oddechu!

Z czasem zacznij zwiększać liczbę skurczów i czas utrzymywania napięcia mięśni. Ćwiczenia możesz także modyfikować, na przykład kurcząc i rozluźniając mięśnie tak szybko, jak potrafisz. Najważniejsze, byś ćwiczyła systematycznie.

Jeśli nie masz czasu, wykorzystaj kulki gejszy – po prostu umieść je w pochwie i ruszaj się. Wtedy Twoje mięśnie będą odruchowo się napinać, próbując zapobiec wysunięciu się kulek. W ten sposób możesz jednocześnie wykonywać codzienne czynności i ćwiczyć, nie myśląc o tym. Jeżeli nie miałaś do czynienia z gadżetami tego typu, sięgnij po jeden z modeli dla osób początkujących:
https://n69.pl/produkty-erotyczne-dla-kobiet/kulki-gejszy-do-cwiczen-miesni-kegla/kulki-gejszy-dla-poczatkujacych

Możesz także wykonywać ćwiczenie mięśni Kegla z partnerem – zaciskanie mięśni wokół jego palców lub penisa może być jednym z elementów gry wstępnej lub stosunku z penetracją, stanowiąc ciekawe urozmaicenie i stwarzając Wam obojgu okazję do jeszcze lepszego poznania Waszych ciał.

Ćwiczenia mięśni Kegla dla mężczyzn

Technicznie nie różnią się od tych dla kobiet i polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Również panowie mogą korzystać z kulek gejszy – wystarczy je umieścić w odbycie i ruszać się, wykonując ćwiczenia fizyczne lub po prostu codzienne czynności. Warto mieć jednak na uwadze, że stymulacja odbytu i prostaty (również bardzo zdrowa – to ważna profilaktyka schorzeń tego gruczołu!) może wywołać podniecenie. Jest to zupełnie normalne, jednak warto o tym pamiętać, wybierając się na przykład na spacer z kulkami.

Wybierając kulki do umieszczenia w odbycie, pamiętaj, by miały one odpowiednio szeroką podstawę, która zapobiegnie wchłonięciu ich przez mięśnie do środka. Liczne gadżety erotyczne od n69.pl zostały zaprojektowane w taki sposób, by korzystanie z nich było całkowicie bezpieczne, ale i zarazem wygodne.

Ćwiczenia mięśni Kegla na początku mogą wydawać się trudne, jednak szybko dojdziesz do wprawy. Dzięki temu, że są niezauważalne dla otoczenia, możesz je wykonywać w każdej sytuacji. Trenuj regularnie, a szybko zauważysz efekty!

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here