Nie wszystkie gadżety reklamowe cieszą się takim samym zainteresowaniem. Jakie produkty są najpopularniejsze wśród klientów? Praktyczne. Takie właśnie są kubki reklamowe. Zamówienie kubków z logo firmy może wydawać się prostą sprawą. Tymczasem dobry kubek reklamowy powinien pasować do charakteru firmy. Poznaj kilka praktycznych wskazówek, które warto uwzględnić podczas wyboru kubków reklamowych.
Kształt ma znaczenie – jakie kubki reklamowe zamówić?
Ceramiczne kubki reklamowe to ogromna kategoria produktów różniących się choćby kształtem. Obok dobrze znanych klasycznych kubków w ostatnich latach pojawiło się wiele modeli wyróżniających się nietypowymi rozwiązaniami. Finezyjny uchwyt, dodatkowe elementy (jak choćby kółka przypominające koła samochodu) czy nietypowa podstawa – oto kilka przykładów. Ale i to nie wszystko, bo jednocześnie dostępne są kubki reklamowe typu baryłka czy garnuszek. Do tego dochodzi jeszcze duży wybór kubków termicznych i filiżanek z podstawką, które również są prezentowane w tej kategorii. Co zatem wybrać?
Jeżeli chcesz zamówić kubki reklamowe, weź pod uwagę profil swojej firmy – gadżet w postaci kubka powinien wpisywać się w charakter prowadzonej przez Ciebie działalności. Oto kilka przykładów:
- Firma z branży modowej może zdecydować się na kubki reklamowe o nietypowym kształcie. To pomoże zaakcentować nieszablonowe podejście do projektów, a także pokazać otwartość na niestandardowe pomysły.
- Przedsiębiorstwo z branży TSL może wybrać kubek reklamowy przypominający kształtem samochód (wyposażony w kółka) – taki gadżet będzie nie tylko nawiązywał do branży, ale również pozwoli pokazać dystans.
- Firma z branży finansowej powinna postawić na klasykę. W finansach nie ma miejsca na działania pod wpływem impulsu i właśnie dlatego warto wybrać sprawdzone, tradycyjne rozwiązania, do których zaliczają się filiżanki z podstawką.
Jaki kolor powinny mieć kubki reklamowe?
Kształt kubka reklamowego to nie wszystko – znaczenie ma też jego kolor. Wielu klientów, którzy planują zamówić kubki reklamowe, ogranicza swój wybór do białych egzemplarzy. Nic dziwnego – to klasyka. Dodatkowym plusem jest to, że na białym tle świetnie prezentuje się większość firmowych logo. Ale kubek czy filiżanka w białym kolorze – mimo że to uniwersalne rozwiązanie – nie jest jedyną możliwością. Rozważasz zakup kolorowych kubków reklamowych? Jeżeli masz wątpliwości co do tego, jak będzie się na nich prezentować Twoje logo, zajrzyj do księgi znaku, jeżeli ją posiadasz – to dokument, który zawiera wytyczne w kwestii stosowania brandingu.
Chcesz, aby kubki reklamowe z Twoim logo były zauważalne? Zrezygnuj z klasycznej bieli i wybierz kubki kolorowe. Możesz zdecydować się na:
- Kubki jednokolorowe. Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz kubek ma jeden odcień. Takie kubki są stosunkowo rzadko spotykane – tym bardziej stanowią ciekawą propozycję.
- Kubki dwukolorowe. Wnętrze kubka często jest białe, podczas gdy zewnętrzna strona ma inną barwę. Ale niektórzy producenci proponują rzadziej spotykane rozwiązanie – zamieniają kolory miejscami, dzięki czemu kubek jeszcze bardziej przykuwa uwagę.
Planujesz zamówić termiczne kubki reklamowe? W tym przypadku kolor ma znaczenie drugorzędne. Dlaczego? Wybór kubków, na których można nanieść nadruk reklamowy, jest ograniczony. Takie kubki częściej są też wykorzystywane poza biurem – idealnie sprawdzą się, gdy działasz np. w branży budowlanej.
Logo czy motto – jaki nadruk na kubki reklamowe?
Jak wskazuje nazwa, kubki reklamowe mają za zadanie promować przedsiębiorstwo. Stąd też większość firm chce na kubek nanieść swoje logo. Nie jest to jednak jedyna możliwość – wzrok można przykuć hasłem reklamowym, powiedzeniem czy mottem. Do wyboru jest też wiele zabawnych grafik, które mogą wprawić w dobry humor. Jeżeli planujesz rozdać zamówione kubki reklamowe, przemyślana treść nadruku to podstawa. Czym się kierować w tym przypadku?
Po pierwsze, ważna jest branża. Jeżeli działasz w branży kreatywnej, możesz pozwolić sobie na zdecydowanie więcej. Gra słów czy zabawna grafika są pożądane – zostaną docenione zarówno przez pracowników, jak i klientów i kontrahentów. W branży medycznej, finansowej czy ubezpieczeniowej takie posunięcie może być ryzykowne – lepiej postawić na sprawdzone rozwiązanie w postaci logo – składające się ze znaku słownego, słowno-graficznego lub wyłącznie graficznego.
Niekiedy na kubkach można umieścić zarówno logo, jak i dodatkowe hasło – to kwestia ich rozmiaru. Estetyka jest dla Ciebie istotna? Jeszcze przed złożeniem zamówienia możesz poprosić o wizualizację. Innym rozwiązaniem jest wybór filiżanek ze spodkiem – spodek również można potraktować jako powierzchnią reklamową. Rezultat? Praktyczny gadżet, który przypomni o Twojej firmie i wprawi w dobry nastrój dzięki pysznej kawie lub herbacie.
Fot.: Adobe Stock