Home Inne Media Łatwiejsze zarządzanie zamówieniami – PrestaShop integracja z Allegro

Łatwiejsze zarządzanie zamówieniami – PrestaShop integracja z Allegro

Coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online – z tego względu konkurencja w branży e-commerce wciąż rośnie. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego na platformie PrestaShop i chcesz oferować produkty na serwisie aukcyjnym Allegro, warto zintegrować te dwa kanały sprzedaży. Pozwoli to na łatwiejsze zarządzanie zamówieniami i budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez sprawną obsługę klienta. Dowiedz się, jak integracja PrestaShop z Allegro może usprawnić Twój biznes!

Jak działa integracja PrestaShop z Allegro?

Zanim szczegółowo wytłumaczymy korzyści płynące z integracji PrestaShop z Allegro, musimy przyjrzeć się całemu procesowi sprzedaży. Na początku konsument odwiedza sklep internetowy bądź stronę na serwisie aukcyjnym Allegro i dodaje produkt do koszyka. Dzięki integracji z różnymi koszykami i sklepami, zamówienie jest przekazywane do platformy zarządzania zamówieniami. Następnie, po zatwierdzeniu oraz opłaceniu, platforma przesyła dane do oprogramowania do zarządzania zapasami w celu aktualizacji stanów magazynowych. Kolejne etapy polegają na przygotowaniu danych do wysyłki i realizację zamówienia. 

Podczas całego procesu zakupu na jednej platformie sprzedażowej, konieczna jest ręczna aktualizacja ilości dostępnego produktu na innej stronie. Bez tego może dojść do pomyłek i zamówienia przez kolejnego klienta produktu, który w rzeczywistości jest już niedostępny. Może również dojść do niezgodności w danych o zawartości magazynu. Tutaj jednak z pomocą przychodzi nam integracja PrestaShop z Allegro – dzięki temu możemy zsynchronizować dane i usprawnić przebieg procesów biznesowych. Nie zawsze wiemy jednak, jak tego dokonać. Wtedy warto powierzyć to zadanie ekspertom w tej dziedzinie – https://implemo.pl/prestashop-automatyzacja-sprzedazy-baselinker/ oferuje w tym profesjonalną pomoc.

Synchronizacja danych

Dzięki synchronizacji danych, zarządzanie sprzedażą staje się łatwiejsze. Integracja kanałów sprzedaży oznacza, że nie ma potrzeby wprowadzania tych samych danych do wielu różnych systemów – zamiast tego informacje, po umieszczeniu na jednej stronie, automatycznie aktualizują się na pozostałych. Nie tylko oszczędza to czas na wykonywaniu powtarzalnych czynności, ale również zmniejsza zaangażowanie człowieka w cały proces wprowadzania danych, redukując możliwość wystąpienia ludzkiego błędu. Oznacza to, że nie musimy się martwić niespójnościami, które mogą się pojawić przy najmniejszym braku ostrożności podczas pracy.

Dodatkowo, integracja PrestaShop z Allegro pozwala na przekazywanie zamówień z serwisu aukcyjnego do sklepu internetowego, co ułatwia zarządzanie całym procesem. Możliwe jest również zamieszczanie wybranych produktów ze sklepu internetowego na serwisie aukcyjnym. A jeśli część z naszych aukcji już trwa, możemy je automatycznie zaktualizować – zmienić ich tytuł, czas trwania czy cenę, dzięki powiązaniu ich z ofertą na PrestaShop. 

Kontrola magazynu

Wprowadzanie danych jest czasochłonną, żmudną pracą, ale dokładność wszystkich informacji jest kluczem do prowadzenia udanego biznesu. Posiadanie danych w czasie rzeczywistym jest na wyciągnięcie ręki poprzez integrację kanałów sprzedaży – pozwala ona na śledzenie dostępności produktów w sklepie internetowym oraz na Allegro. Kiedy ktoś zakupi produkt na jednej platformie, specjalne oprogramowanie zaktualizuje stan oferty na drugiej stronie.

Integracja kanałów pozwala na automatyzację działania, a tym samym eliminację niezgodności. System umożliwia natychmiastowe zamknięcie oferty, kiedy produktu nie będzie już w magazynie. Możliwe jest też automatyczne wznowienie aukcji, gdy dokonamy uzupełnienia towaru.

Ustalanie cen

Integracja PrestaShop z Allegro sprawia, że nie musimy się już martwić o synchronizację cen na tych dwóch platformach. Kilka kliknięć myszką komputerową pozwoli nam na natychmiastową zmianę danych na wszystkich stronach. Jeśli chodzi o poziom cen, mamy pełną dowolność – możemy różnicować ich wysokość w zależności od kanału sprzedaży. Interesującą opcją jest również pozostawianie cen z końcówką 99 groszy lub zaokrąglanie kwot do pełnych złotówek. Brzmi dobrze? Nie wahaj się i wybierz rozwiązanie, które ułatwi zarządzanie zamówieniami!

Brak komentarzy

Exit mobile version