TVN Warner Bros. Discovery został partnerem miniciti, przestrzeni edukacyjnej dla dzieci i młodzieży, mieszczącej się w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Nadawca stworzył tam wyjątkowe miejsce – w pełni wyposażone i funkcjonalne studio telewizyjne, w którym młodzi widzowie pod opieką edukatorów uczą się, na czym polega praca w telewizji. W ramach zajęć mają oni możliwość przygotowania prognozy pogody, serwisu informacyjnego “Fakty miniciti”, a także samodzielnego wyprodukowania odcinka telewizji śniadaniowej „Dzień Dobry miniciti”. Uczestnicy warsztatów wcielają się w rolę dziennikarzy, prezenterów, wydawców, operatorów kamer czy realizatorów dźwięku.

miniciti to niezwykłe miasteczko edukacyjne, w którym dzieci i młodzież w wieku 6-15 lat zdobywają wiedzę i kwalifikacje z różnych dziedzin – między innymi mediów, ale także bankowości, ekonomii, inżynierii, medycyny, motoryzacji, nowych technologii, profilaktyki zdrowia, projektowania, przedsiębiorczości, sportu, sztuki, bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności społecznej biznesu. Uczą się zarządzania swoimi finansami, podejmowania decyzji, pracy w zespole i oszczędzania.

„Praca w mediach to marzenie wielu dzieci – cieszymy się, że możemy dać im szansę na odkrywanie tego fascynującego świata i zgłębiania jego tajników. Projekty edukacyjne to dla nas sposób, aby być jeszcze bliżej naszych widzów, szczególnie tych najmłodszych. Chcemy przekazywać im naszą pasję, inspirować do rozwoju i do poszukiwania własnej drogi zawodowej. Być może w przyszłości dołączą oni do naszego zespołu z głowami pełnymi pomysłów i ambicją, aby tworzyć kontent, które podbije serca widzów nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie” – podkreśla Kasia Kieli, President & Managing Director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, że jako TVN Warner Bros. Discovery jesteśmy jednym z partnerów strategicznych miniciti. Nad tym projektem społecznym – wspólnie z pomysłodawcami miasteczka – pracował nasz fantastyczny zespół. Od samego początku nasze koleżanki i koledzy ogromnie zaangażowali się, aby powołać do życia Studio TVN miniciti – wyposażyć je w prawdziwy sprzęt realizacyjny, stworzyć materiały warsztatowe dla dzieci, przeszkolić instruktorów i przygotować studio na przyjęcie młodych adeptów sztuki telewizyjnej. Największą dla nas nagrodą jest pasja i podekscytowanie dzieci, które wchodzą teraz do tej przestrzeni i chcą poznawać zawody oraz zadania związane z tworzeniem programów telewizyjnych” – dodaje Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR, lider zespołu projektowego miniciti w TVN Warner Bros. Discovery.