Ubichinol: koenzym Q10 w diecie, dlaczego to tak ceniony suplement?

0

Ubichinol, chociaż lepiej znamy go na polskim rynku pod nazwą koenzym Q10, staje się powoli jednym z najchętniej kupowanych suplementów diety, które spowalniają starzenie, podnoszą wydolność organizmu i doskonale wspierają pracę niemal wszystkich strategicznych układów. Choć człowiek produkuje koenzym Q10, ubichinol wciąż warto suplementować, zwłaszcza w starszym wieku.

Ubichinol koenzym Q10 – ważny związek w przemianach metabolicznych

Ubichinol jest związkiem, który aktywnie bierze udział w przemianach metabolicznych, przede wszystkim w procesie oddychania komórkowego, który zachodzi na poziomie komórki, w mitochondrium. Koenzym Q10 ubichinol bierze udział w łańcuchu oddechowym, dlatego też jego zawartość w komórkach bezpośrednio determinuje naszą wydolność i poziom energii, jaki jesteśmy w stanie z siebie wykrzesać. Ubichinol koenzym Q10 (Kenay.com.pl/82-ubichinol-koenzym-q10-50-mg-60-kapsulek.html) wskazywany jest także jako przeciwutleniacz, czyli związek który chroni DNA przed wolnymi rodnikami, tym samym wpływa na spowolnienie procesów starzenia.

Według jednego z czołowych polskich dystrybutorów suplementów na kenay.com.pl, ubichinol koenzym Q10 jest jednym z najistotniejszych preparatów antystarzeniowych na rynku. Poprzez wzmacnianie błony komórkowej, zapobiega wydostawaniu się z komórek najważniejszych mikroskładników, np. magnezu i potasu. Dlatego też koenzym Q10 ubichinol często zażywany jest przez osoby aktywne fizycznie.

Fot. Koenzym Q10 od Kenay.com.pl

Ubichinon czy Ubichinol – jak je odróżnić?

W literaturze natkniemy się na dwie postacie, pod jakimi występuje koenzym Q10. Ubichinon to forma utleniona Q10, lepszą dla ludzkiego organizmu jest zaś forma zredukowana, czyli tytułowy ubichinol, który kupimy w postaci efektywnego suplementu diety, np. na kenay.com.pl. Koenzym Q10 w tej postaci będzie wspierał przemiany metaboliczne, chronił przed stanami zapalnymi oraz aktywnie zwalczał wolne rodniki.

Ubichinol koenzym Q10 – dlaczego warto dodać go do swojej diety?

Wszystko za sprawą genów. Wraz z wiekiem ubichinol koenzym Q10 powoli się redukuje, jego liczba w wieku 70 lat jest niemal o 60% mniejsza, niż gdy mamy 20 lat. To oczywiste, z wiekiem energii jest mniej, wydolność staje się słabsza, a efekty starzenia są bardziej widoczne na naszej skórze. Dodatkowo ubichinol jest w mniejszości u osób, które są narażone na nadmierny stres, nieregularny sen, mają problemy z nałogami itp.

Jakie źródło koenzymu Q10 możemy znaleźć w naszej zwykłej diecie? Warto stosować zróżnicowaną i zbilansowaną dietę, gdy celujemy w ubichinol, w jadłospisie nie powinno zabraknąć mięs, ryb i owoców morza, jak również zielonych warzyw i roślin strączkowych. By efektywnie dostarczyć ubichinol koenzym Q10 warto postarać się o supelement diety (szczegóły na kenay.com.pl).

Jak stosować koenzym Q10 – ubichinol?

Optymalne dawkowanie koenzymu Q10 to około 100 mg na dobę w dwóch dawkach. Polecamy kapsułki lipidowe, gdyż mają one lepszą przyswajalność – ubichinol dobrze rozpuszcza się w tłuszczach. Koenzym Q10 jest także składnikiem wielu kosmetyków, np. kremów, więc część z dobowej dawki możemy dostarczać organizmowi w ten właśnie sposób.

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na TvTu: redakcja@tvtu.pl

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here