Wynajem kontenerów na gruz po remoncie – podstawowe informacje

0

Czeka Cię remont, planujesz rozbiórkę lub jesteś w trakcie budowy domu? Prędzej czy później pojawi się więc potrzeba usunięcia problematycznych odpadów. Wywóz gruzu po remoncie bywa problematyczny, nie można go usunąć byle gdzie, trzeba zrobić to zgodnie z przepisami. Tutaj kluczową rolę odgrywa lokalna firma komunalna, która oferuje wynajem kontenerów na śmieci poremontowe.

Wynajem kontenerów na gruz – wielkość kontenera?

Pojemność kontenera na gruz jest kluczowym parametrem, gdy planujemy rozbiórkę lub prace remontowe. Wszystko musi się przecież wewnątrz pomieścić, trzeba również tak dopasować wielkość kontenera na odpady, by nie przepłacić. Jak podaje serwis LAD.Kalisz.pl, jeśli to wasza pierwsza styczność z tą usługą warto zadzwonić i dopytać konsultanta. Z reguły kontenery na wynajem mają pojemność 7 lub 8 m sześciennych, wystarczą na prace remontowe w domu lub mieszkaniu.

Wspomniane kontenery na śmieci spotyka się powszechnie na parkingach lub podjazdach domów jedno i wielorodzinnych. Największe kontenery na odpady budowlane mogą osiągać pojemność do 20 m sześciennych, jednak w przypadku normalnych, standardowych prac nie ma potrzeby sięgać po takie kolosy i standardowy kontener na gruz na wynajem starczy w zupełności. W Kaliszu i okolicach wynajem kontenerów na odpady prowadzi wspomniana firma ŁAD (więcej o wynajmie kontenerów na LAD.Kalisz.pl).

Ile kosztuje wynajęcie kontenera na gruz?

Koszty wynajęcia kontenera na odpady zależą od kilku czynników. Pierwszym jest oczywiście pojemność kontenera, o czym wspomnieliśmy już wyżej, drugim zaś jest kwestia segregacji odpadów poremontowych. Nie każdy wie, że również ta grupa odpadów może podlegać recyklingowi i należy je właściwie segregować. Jeśli wybierzemy wynajem kontenera na odpady segregowane zapłacimy nawet o połowę mniej, niż za kontener na gruz zmieszany, w którym znajdują się dodatkowo sprzęty elektryczne i elektroniczne, meble, metale i inne.

Wypożyczenie kontenera na gruz kosztuje w zależności od regionu Polski średnio od 300 do 400 zł. Jeśli sięgniemy po wariant niesegregowany zapłacimy nawet do 700 zł. Widać więc, że warto wyrzucać odpady poremontowe z głową i już w czasie remontu odpowiednio nimi gospodarować – pozwoli to na oszczędność, a także działanie z myślą o dobru środowiska naturalnego.

Wynajem kontenerów – jak i gdzie zamówić?

Wiele lokalnych firm, jak przywołana już przez nas LAD.Kalisz.pl, posiada swoje serwisy online, gdzie poznamy szczegóły usługi, regulamin oraz ceny. Wynajem kontenera możemy zgłosić telefonicznie lub mailowo, jeśli to nasz pierwszy raz polecamy rozmowę z konsultantem, wykluczy to ewentualne błędy i niedomówienia przy rezerwacji.

Samodzielny wywóz odpadów czy wynajem kontenera?

Istnieje opcja na wywóz gruntu do gminnego punktu PSZOK, jednak trzeba być mieszkańcem tej gminy i posiadać podpisaną umowę na wywóz odpadów. Istnieją roczne ograniczenia wagowe na deponowanie poszczególnych grup odpadów, w dodatku warto mieć w obiegu przyczepkę. Jeśli to za duży kłopot, zdecydowanie polecamy wynajem kontener na gruz – firma podstawi i odbierze kontener w wyznaczonym dniu i godzinie, sprawnie, bezpiecznie i wygodnie.

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na TvTu: redakcja@tvtu.pl

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here