18 listopada międzynarodowy koncern medialny Viasat World został wyróżniony dwiema nagrodami na prestiżowej gali Promax Global Excellence Awards. Uznanie jury zdobyła identyfikacja kanału Polsat Viasat Explore oraz spot promujący program „Epidemia: wielka zaraza w Londynie”.
Główna nagroda w kategorii najlepsza identyfikacja kanału trafiła w ręce zespołu kreatywnego za identyfikację kanału Polsat Viasat Explore. Wyróżnienie otrzymali: Paul Evans, szef zespołu kreatywnego Viasat World; Simone Heineck; Aleksandra Terczyńska; Steve Simmonds, dyrektor kreatywny w Weareseventeen oraz David Johnston, dyrektor kreatywny w Echoic.
– Historie opowiadane przez kanał Polsat Viasat Explore są często osadzone w bardzo trudnych warunkach, dotyczą ekstremalnych przygód czy spektakularnej inżynierii. Potrzebowaliśmy zatem zestawu znaków graficznych, które przedstawiałyby środowisko, w którym żyją i pracują nasi twardzi bohaterowie.
W roku pandemii, kiedy realizowanie zdjęć na żywo było praktycznie niemożliwe, musieliśmy zwrócić się w stronę nowoczesnych technologii. Aby oddać dramatyzm i autentyczność kanału, wykorzystaliśmy najwyższej jakości animacje 3D, które mogły przenieść nas na sam środek oceanu i szalejącego sztormu, na skute lodem autostrady i do pokrytych kurzem kamieniołomów.– mówi Paul Evans, szef zespołu kreatywnego Viasat World.
Drugą nagrodą, która trafiła do zespołu kreatywnego Viasat World, była srebrna statuetka Promax za spot promujący serię dokumentalną „Epidemia: wielka zaraza w Londynie” emitowanym na Polsat Viasat History.
– Wydarzenia 2020 roku dały nam okazję do zbadania historycznej pandemii – epidemii dżumy. W wierszu wykorzystanym w spocie lekarz noszący charakterystyczną maskę, uświadamia nam, że czasy, w których żyjemy wcale nie są wyjątkowe, a wręcz przeciwnie. Istnieje wiele podobieństw między historią, a teraźniejszością. W ciągu niespełna dwóch tygodni zilustrowaliśmy i ożywiliśmy ten utwór. Chcieliśmy wywołać emocjonalną reakcję, nie będąc jednocześnie nieczułymi na to, co działo się dookoła nas. Spot z powodzeniem wypełnia misję naszej marki, pytając o to, czego możemy się o sobie dowiedzieć z perspektywy naszej przeszłości. – komentuje wygraną Paul Evans.